6. Where's my scone?

Att göra scones kan vara det lättaste som finns och nu har jag hittat mitt favoritrecept. Det blir 4 scones och receptet är lätt att dela beroende på hur många man vill göra. Scones bör ätas direkt när de är klara. Godast är det med ost och marmelad till tycker jag!
 
Ingredienser
♥ 3 dl mjölk
♥ 100 gram smör
♥ 1 tsk salt
♥ 4 tsk bakpulver
♥ 7-8 dl vetemjöl special
 
Gör så här
Mitt knep för att det ska gå extra fort och för att slippa kladda med händerna i degen är att smälta smöret (inte helt, men så det bli väldigt mjukt) i en bunke. Sedan tillsätter man vetemjöl, salt och bakpulver och rör ihop så det blir en grynig massa. Häll sedan i mjölken och rör runt. Klicka ut 4 scones på en bakplåtsklädd plåt, skär ett kryss i varje och nagga med en gaffel. Skjuts in i ugnen 10-12 minuter i 250 grader. 
 
 

Söta ord

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0